Krátky Test - Can-am Outlander MAX 1000R XTP s pásovým systémom APACHE 360 LT

Stroj na pásoch sa dá považovať vďaka svojím vlastnostiam považovať za úplne iný dopravný prostriedok ako štvorkolka na kolesách, preto nemám veľmi rád, keď ľudia hovoria o pásoch ako o “doplnku”, hovorím teda úplne priamo, že dokúpením pásového systému , či už na ATV, alebo SSV si kupujete vlastne ďalší stroj 😎.
Keďže nám to snehové podmienky umožnili, urobili sme pre vás dôkladný test tejto veľmi zaujímavej konfigurácie najvýkonnejšej štvorkolky a zosilneného pásového systému APACHE. Tento pásový systém je vhodný totiž aj pre SSV (Traxter, Maverick, Trail, Sport, Commander) vďaka zosilnenej konštrukcii, zosilneným a širším vodiacim kolieskam, väčšej ploche pásu, oveľa dlhšiemu zadnému pásu, jednej rade vodiacich koliesok navyše na zadnom páse. Plocha pásov APACHE 360 LT je o cca 9% väčšia ako plocha pásov APACHE 360. Samozrejme nie každý faktor je len samotnou výhodou, hmotnosť pásov LT je vyššia, čo síce významne prispieva k stabilite stroja predovšetkým v bočnom náklone, ale na druhej strane je stroj na pásoch LT menej obratný.

Záber, trakcia a dostupnosť stroja na pásoch LT je však podstatne vyššia. Stroj na pásoch je oveľa bezpečnejší a z dôvodu menšej agility je zároveň menej “nervózny” a viac toleruje jazdcove chyby. Obidva pásové systémy sú celoročne použiteľné na rôznych povrchoch, okrem snehu zvládnu aj asfalt, kamene, blato atď. Absolútnym rozdielom pásov LT oproti obyčajným je okrem ich robustnosti dĺžka zadných pásov. Tento rozdiel dodáva stroju s pásmi LT neskutočnú stabilitu vo výjazdoch proti prevráteniu dozadu a samozrejme ďalšiu porciu trakcie. Samozrejme pri použití pásov LT treba počítať s vyššou spotrebou ako pri štandardných pásoch. Veľmi dobrá prejazdnosť v hlbšom snehu je na pásoch pochopiteľná, ale ďalším bonusom je oveľa väčšia možnosť bezpečne zastaviť v prudkom stúpaní, a to dokonca aj pri bočnom náklone. Spotreba je samozrejme pri použití oboch typov pásov omnoho vyššia ako pri jazde na kolesách, konkrétne na najsilnejšom stroji s motorom 1000 R pri použití pásov LT to môže byť maximálne až úctyhodných 70 L/100 km 😁 stále však hovoríme o extrémnom dopravnom prostriedku, ktorý sa dostane v hlbokom snehu na extrémne nedostupné miesta.

Priemerná spotreba na stroji s motorom 1000 R a pásmi LT je cca 42-50 L/100km. Častá otázka od zákazníkov je rozdiel pásového systému oproti snežnému skútru. Samozrejme obrovským plusom je, že stroj je použiteľný po celý rok. Čo sa týka stroja na pásoch, tak pri zaškolení je schopný ho používať aj bežný užívateľ štvorkolky (alebo SSV). V prípade snežného skútra to absolútne neplatí a naučiť sa ovládať DEEP SNOW snežný skúter trvá aj niekoľko rokov (sezón), pričom nehovorím o špičkových zručnostiach, ale základnom ovládaní skútra. Ďalším bonusom je možnosť jazdy vo dvojici (pri modeloch MAX) prípadne s ďalším nákladom, a hoci aj pri snežných skútroch existuje sedadlo pre dvoch, nie každý takú jazdu zvládne a o komforte pre posádku nemôže byť ani reči. Snežný skúter DEEP SNOW je určený pre adrenalínových jazdcov, ktorí majú skúsenosti z Enduro, alebo Motocross a majú chuť sa učiť niečo nové a maximálne sa “vyblázniť”. Pásový systém odporúčam každému, kto sa potrebuje v sťažených podmienkach (predovšetkým v lokalitách s väčšou vrstvou snehu) na odľahlé miesta, prípadne v takých lokalitách pracovať.
V komentároch nám môžete položiť akékoľvek otázky k danej problematike, budeme sa vám snažiť v čo najkratšom čase odpovedať 😉.
 
Video si môžete pozrieť kliknutím na odkaz nižšie.
Alebo si môžete pozrieť galériu fotiek hneď pod videom.
Návrat hore
Scroll to Top

×