Test Can-am Traxter HD10 XMR

Prvý test Can Am Traxter HD10 XMR

Po zverejnení zopár foto nášho nového firemného stroja Can Am Traxter HD10 XMR sa spustila lavína správ a telefonátov so žiadosťou o ďalšie foto a info. Prinášame teda detailnejšie zábery, ktoré sme zatiaľ stihli a prvé postrehy z úvodného testovania😉.

Ako sme náš stroj zatiaľ vybavili doplnkami a príslušenstvom sme už napísali v minulom blogu….

 

 

Táto bezpochyby ultimátna mašina je určená predovšetkým pre tých jazdcov, ktorí chcú vyskúšať naozaj HARD CORE OFFROAD v tom najťažšom, niekedy až nezmyselne ťažkom teréne a podmienkach. Aktuálne je okolo nás sneh do cca 0,5m a nepriaznivých 0 stupňov, čiže prvé postrehy sú práve na tomto podklade a pri týchto podmienkach. Jazda na tomto stroji môže na asfaltovej ceste pripomínať trochu traktor, predovšetkým vďaka extrémnym pneumatikám, kto si chce užiť naozaj extrémnu jazdu v teréne, musí sa s týmto faktom stotožniť. Nie, že by bol tento stroj na bežnej ceste nepohodlný, ale zvukový prejav pneumatík sa jednoducho skryť nedá, hoci je tento stroj s kompletnou kabínou pomerne dobre odhlučnený. Akonáhle však opustíte spevnenú cestu a zaradíte v teréne 4×4 budete sa bezpochyby už o pár sekúnd mimovoľne usmievať 😀 , pretože to, čo dokáže tento stroj naozaj vyčarí na tvári úsmev a obdiv aj takého skúseného offroad jazdca a inštruktora, ako je náš šéf Radoffroad 😁.

Dovolím si tvrdiť, že výjazdy, ktoré táto beštia zvládne v pol metrovom snehu pri stúpaní cca 70-80 % sú doslova šialené a na bežnej štvorkolke sme ich na snehu jazdili len so snežnými pásmi. A to sme ešte nezapli 100%tnú uzávierku, ktorú má tento stroj na oboch nápravách. Ďalším milým prekvapením bol excelentne presný a úžasne kontrolovaný zjazd za pomoci funkcie brzdenia motorom na pomerne klzkom povrchu, či už na predvoľbe prevodovky “H” alebo “L”. Pri pomalých prejazdoch priečnych nerovností s hĺbkou cca 40cm a šírkou cca 70cm so skoro kolmými stenami (vymytý potok v ľade) sme prvýkrát použili prednú uzávierku a milým prekvapením pre nás bolo, že sa dá aktivovať aj bez predchádzajúceho zapnutia zadnej uzávierky, čo dáva skúsenejším šoférom priestor pre oveľa širšie možnosti využitia.

Bohužiaľ samozrejme touto možnosťou stráca stroj trochu zo svojej “blbuvzdornosti” pretože pri nesprávnom použití je možné ľahšie poškodiť predný diferenciál. Je to však daň za extrémne možnosti tohto stroja a zopárkrát sa podobnou dilemou pri tejto mašine ešte stretneme. Predpokladáme však, že úplne neskúsení jazdci sa s týmto ultimátnym strojom nevyberú do tých najťažších úsekov bez predchádzajúcej inštruktáže😉. Počas celého testovania bol veľmi príjemným spoločníkom originálny a veľmi výkonný vykurovací systém kabíny, dobre čitateľný a príjemný posilňovač riadenia DPS a stierač s ostrekovačom predného okna, bez ktorého by to v zimnom období jednoducho nešlo 😎. Ďalšie postrehy z nášho testovania už onedlho, sledujte našu stránku 😉 .

Návrat hore
Scroll to Top

×