Táto novinka od značky Can-am nás potešila nielen ako Autorizovaného dealera BRP, ale snažili sme sa v čo najväčšej miere vcítiť aj do „kože bežného užívateľa“ 😎. Tiež sme sa snažili o čo najobjektívnejší test, hoci eufória z tejto novinky bola pomerne veľká.
- Nová platforma si nás získala svojou robustnosťou, stabilitou a dizajnom.
- Nový jednovalec HD7 len podtrhol dobré pocity svojou čitateľnosťou a výkonom.
- Koncepcia stroja sa páčila dokonca aj naším mechanikom, keďže konštruktéri na tomto stroji kládli veľlý dôraz aj na vynikajúci servisný prístup k jednotlivým komponentom.
- Príjemné jednodielne sedadlo a celkový komfort len podtrhuje príjemné pocity posádky aj pri dlhšej jazde.
- Veľmi dobre a efektívne využitý priestor pre batožinu a kombinácia integrovaného odkladacieho priestoru spolu s možnosťou pripnutia ďalšieho kufra systémom LINQ je samozrejme tiež príjemným zistením.
- Oveľa jednoduchšie tankovanie (iná konštrukcia palivovej nádrže) je progres, ktorý poteší.
- Zaoblený tvar plastov a celkovo „uhladený“ dizajn stroja prispieva k omnoho pohodlnejšiemu umývaniu a čisteniu stroja.
- Na druhej strane vystužovacie výlisky na vnútornej strane blatníkov a odokrytá časť trubkového rámu zas trochu sťažia umývanie podbehov kolies, ale nie je to nič dramatické.
- Menší polomer zatáčania sme v ťažkom teréne ocenili naozaj veľmi často.
- Neuveriteľne ľahké radenie predvoľby prevodovky : Nový systém variátora pDrive a prevodovka so systémom zjednodušene povedané „s predzaradeným prevodovým režimom“
Porovnávať tento stroj s jeho predchodcom (modely s platofrmou G2L) však zodpovedne nemôžeme, pretože je natoľko iný a lepší, že si to nová platforma G3L naozaj nezaslúži. Vo všetkých ohľadoch je platforma G3L lepšia a nenašli sme nič, čo by sa nám na platforme G2L páčilo viac. Čas a používanie tohto stroja ukáže samozrejme aj to, čo sme si za tých pár dní nevšimli, alebo neuvedomili, ale tak je to v motoristickom priemysle vždy 😎.
Technické parametre
- Prevodovka: Primárna CVT pDrive s pracovnou kalibráciou, umožňujúca režimy L/H/N/R/P.
- Pohon: Voliteľný 2WD/4WD s predným diferenciálom Visco-4Lok.
- Odpruženie: Dvojité A-ramená vpredu s výškou zdvihu 24,8 cm a vzadu s výškou zdvihu 26 cm.
- Brzdy: Predné kotúčové brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi a zadná kotúčová brzda.
- Nosnosť: Predný nosič 54,4 kg, zadný nosič 109 kg.
- Ťažná kapacita: 830 kg pre brzdený príves, 394 kg pre nebrzdený.
Komfort a funkcie
Outlander MAX PRO je navrhnutý tak, aby poskytoval maximálny komfort pri práci. Je vybavený ergonomickými sedadlami, ktoré sú ideálne pre dlhé pracovné zmeny. Má tiež dostatočný úložný priestor (34 l) a USB port na nabíjanie telefónov. Osvetlenie je zabezpečené LED svetlometmi, ktoré zaisťujú dobrú viditeľnosť aj v náročných podmienkach.
Ochrana a bezpečnosť
Vozidlo je vybavené prémiovými ochrannými prvkami vrátane predného a zadného nárazníka, ako aj čiastočným krytom podvozku. Obmedzovač rýchlosti a inteligentné brzdenie motorom (iEB) zvyšujú bezpečnosť pri prevážaní ťažkých nákladov.